Ogólne zasady trybu Survival.
Napisane przez: Dereten - 21 Jan 19, 16:10

Ogólne zasady Trybu Survival




Wprowadzenie:

Tryb survival jest określany trybem przetrwania, wiąże się to z ogólnymi zasadami panującymi na serwerach survivalowych.


Komunikacja pisemna - czat:
Tryb Survival jest otwarty dla różnych grup wiekowych, dlatego też najważniejsza jest kultura wypowiedzi. Udostępniamy trzy rodzaje komunikacji przez czat:

1. Czat ogólny - jest to domyślnie ustawiony czat, skierowany do wszystkich graczy obecnych na trybie.  Na tym czacie zabrania się:
  • używania wulgaryzmów (niektóre wulgaryzmy zostały ocenzurowane, niemniej ocenzurowane słowo na czacie = użycie wulgaryzmu przez gracza, które również będzie karane)
  • używania pseudo-wulgaryzmów (to słowa bliskie wulgaryzmom, które są w sposób świadomy: przekręcane, upraszczane, zdrabniane, modyfikowane, itp.)
  • obrazy Gracza jak i jego środowiska (w tym wypadku środowiskiem oznaczamy jego rodzinę, miejsce pochodzenia, status społeczny)
  • prowadzenia ostrej kłótni
  • prowokowania do kłótni
  • omawiania treści niezgodnych dla danych grup wiekowych (treści pornograficzne, rasistowskie itp.)
  • wklejania linków z nieznanych źródeł
  • reklamowania innych serwerów jak i linków odnoszące się do serwerów
  • spamowania (mowa tutaj o wielokrotnym enterowaniu tych samych wypowiedzi oraz enterowania słów tworzących jakąś wypowiedź)
  • floodowania (ciągów znaków zbędnych lub bezsensownych: "xdddddddddddddd" "ffgndfospitvnopsivtj")


2. Czat grupowy - Plugin MCMMO udostępnia utworzenie czatu dla wybranych zaproszonych osób (są to treści niewidoczne dla osób z poza grupy oraz Administracji). 
Dlatego też Gracze należące do danego czatu grupowego powinni stosować się do zasad jakie występują w czacie ogólnym oraz mieć na uwadze fakt, iż Liter może wprowadzić własne dodatkowe zasady.

3. System prywatnej wiadomości /msg - jest to czat prowadzony przez dwie osoby (są to treści niewidoczne dla innych Graczy oraz Administracji)
W tym wypadku kultura wypowiedzi zależna jest od kultury Gracza.

Jeżeli dany Gracz nie stosuje się do w/w zasad w tym czasie gdy nie ma żadnej osoby z Administracji, Gracze są zobowiązani o zgłoszeniu tego faktu na Discordzie na kanale skarg jednocześnie wysyłając ScreenShota z dowodem.
Za nieodpowiednie zachowanie na czacie grupowym jak i systemie prywatnej wiadomości, Lider bądź Gracz jest zobowiązany do przedstawienia ScreenShota z dowodem.


Niszczenie terenu - grief:
Zabrania się:
  1. Niszczenia terenu wokół spawnu! (Jest to wizytówka trybu)


Niestosowny nick:
Niestosownym nickiem nazywamy wyrazy w nicku Gracza, które łamią zasady kultury. W tym wypadku ich niestosowność jest zależna od zasad punktu 1. w regulaminie.

Niestosowne nazwy tabliczek:
Są to wypowiedzi i wyrazy tworzone za pomocą tabliczek, które łamią zasady kultury. W tym wypadku ich niestosowność jest zależna od zasad punktu 1. w regulaminie.

Bugi/Błędy:
W Świecie Minecraft Bug jest usterką na podstawie samej gry, serwera bądź pluginu obecnie korzystającego, które są wykorzystywane przez graczy dla własnych bądź innych korzyści. 
Dlatego bugi są zabronione oraz surowo karane. 
  • Każdy Bug powinien być zgłoszony do Administracji w celu zweryfikowania oraz naprawienia.

Nielegalne oprogramowania/dodatki:
Są to programy lub dodatki zewnętrznie ułatwiające rozgrywkę w sposób niezgodny z przeznaczeniem trybu. Wykorzystywanie nielegalnych oprogramowań lub dodatków jest surowo zabronione oraz automatycznie banowane bez możliwości  ponownego odbanowania konta.

Wyjątkiem od tej reguły jest korzystanie z OptiFine oraz MiniMapy. 

Znikające przedmioty:
Administracja nie odpowiada za znikające przedmioty Graczy. 
Jednakże jeżeli jest spowodowane to winą serwera możemy zwrócić przedmiot bądź jego wartość.
Przed podjęciem oddania przedmiotu musimy się upewnić czy aby na pewno wyszło to z winy serwera. 
W tym celu weryfikujemy w jakim czasie przedmiot został utracony oraz czy w tym czasie wystąpiło zawieszenie (lag) serwera.

Przy globalnych zniknięciach przedmiotów spowodowane bezpośrednią winą serwera, o których wie Administracja otrzymujecie od nas pulę nagród w formie rekompensaty za utracone korzyści.

Ogólna kultura:

Na naszym trybie cenimy sobie kulturę jaką gracz reprezentuje lub powinien reprezentować. Zaufanie do Ciebie zależne jest od tego jak grasz.


Administracja może w każdej chwili zmienić bądź edytować regulamin.
Autor zastrzega sobie prawo do kopiowania oraz modyfikowania regulaminu bez jego wiedzy.
Regulamin wchodzi w życie z dniem dzisiejszym.
Wydrukuj tę wiadomość

Wyniki konkursu o tematyce Basenu
Napisane przez: Dereten - 11 Oct 18, 20:49
Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie  o tematyce Basenu!



Pierwsze miejsce:
KuroKichiku
[Obrazek: 74c9276fc27aaa038f80ede81b3053e6.png]

[Obrazek: cad456af79ea8ee6423a41807c2f0058.png]
[Obrazek: f1850ea23ada169c9045e096339bbb87.png]


Drugie miejsce:
LadyBestia
[Obrazek: c440fa7678f1f7a91f0d9a52f047e6ec.png]

[Obrazek: cdd26c0e81cbb52e481db9e65b26ed32.png]
[Obrazek: 58ad6bb8858b8959e4e79f97c486a4c1.png]


Trzecie miejsce:
Ksewio
[Obrazek: 94bc3dbb41b9b8644afd0ff9cc6c38d1.png]

[Obrazek: 5ca4261ee8e210bd46ea038dee2dbb69.png]
[Obrazek: 6ba6a80d74225a19a9875da0f70ba49c.png]

Nagrody zostaną przyznane automatycznie po wejściu na serwer
Upewnij się czy masz miejsce w ekwipunku

Budowle zostały ocenione według:
Motyw: Jak budowla pasuje do tematyki.
Kreatywnosc: Oryginalność budowli i nowych rozwiązań/wykonań
Technika wykonania: Kompozycja kolorów, detale.
Wydrukuj tę wiadomość

Robocza wersja - lista
Napisane przez: Fegorath - 22 Aug 18, 21:53
Członkowie Konwentu (Główna administracja) - ich zadaniem jest kierowanie serwerem , tworzenie planów na przyszłość, sprawy kadrowe, rozdzielanie zadań wśród reszty admninistracji, sprawy budowlane, sprawy porządkowe. Można powiedzieć że są odpowiedzialni za wszystko to co dzieje się na serwerze.
Technicy - ich zadaniem jest dbanie o rozwój techniczny serwera - dodatkowe skrypty, pluginy, optymalizacja, naprawianie błędów Administratorzy - ich zadaniem jest zarządzanie podległym sobie trybom-serwerom
Moderatorzy - pomocnicy Administratorów i ich zastępcy
kidModeratorzy pomocnicy moderatorów , nad- helperzy , z racji posiadanych już wyższych uprawnień, organizatorzy eventów , nadzorcy pracy helperów, porządku na serwerze
Opiekunowie SkyBlock'a - odpowiednicy kidmoderatorów na innych serwerach, pomoc graczom
Redaktorzy - ich zadaniem jest wszelaka działalność pisarska  oraz informacyjna na forum oraz fanpage serwera, redagowanie kroniki, tworzenie nowych aktywności forumowych, oraz w przyszłości, być może prowadzenie serwerowego portalu informacyjno-rozrywkowego Skrypterzy - pomocnicy techników , tworzą skrypty urozmacujace bądź polepszające grę, w przypadku dość dużego zaawansowania także tworzący dodatkowe tryby gry Helperzy - odpowiedzialni za porządek na chat i serwerze, pomoc dla graczy i administracji Architekci - zwierzchnicy budowniczych, odpowiedzialni za wszelakie projekty budowlane na serwerach, także budują Budowniczy - jak sama nazwa wskazuje, ich zadaniem jest budowa obiektów serwerowych, pomoc dla architektów w realizacji projektów
Wydrukuj tę wiadomość

Wywiady z graczami
Napisane przez: Fegorath - 30 Jul 18, 13:59
Tutaj będą prezentowane wywiady przeprowadzane z graczami poprzez komunikator Discord, pierwsze wpisy już wkrótce :)

Z racji zaczęcia swojej ,,kariery'' w przeprowadzaniu wywiadów, pierwsze 3 będą raczej nie najlepiej zredagowane-przeprowadzone (choc tragedi nie ma :) ), ale dzięki nim, wiem jakich błędów uniknąć. Następne powinny być już o wiele lepsze.
Wydrukuj tę wiadomość

Kronika - dyskusja
Napisane przez: 4zzazel - 24 Jun 18, 16:24
No więc, żeby nie robić spamu w kronice właściwej przeniosę dyskusję tutaj:


Więc tak, słowem wstępu, nie możesz tego brać do siebie, to jest konstruktywna krytyka i jeśli będziesz się spinać tym co napiszę to lepiej nie czytaj i skasuję temat.

Fegorath napisał(a):To jest streszczenie kroniki, zrobione jak zrobione ale jest, jeśli ktoś chce wiedzieć coś więcej niech spojrzy w starsze wpisy kroniki. Co do frekwencji czasem były to jedyne wpisy warte umieszczenia w streszczeniu. Nie umieściłem tu sporo moich opisów co zbudowałem lub buduje bo wtedy pewnie każdy miałby mi za złe że się lansuję czy coś (prawda jest taka że brakuje tu wpisów innych osób mimo iż zachęcałem do tego nie raz). Niektóre wpisy swoje lub innych też pominąłem z różnych powodów.

Ok, rozumiem to jest jak najbardziej prawda, streszczenie powinno zawierać tylko najważniejsze informacje. Ale patrząc na Twoje streszczenie, najważniejsze są te właśnie statystyki i to już jest błąd. Można zrobić na koniec każdego miesiąca zestawienie, że w tym miesiącu liczba graczy skoczyła średnio do 25 albo zmalała do 10, ale ilość graczy na codzień może interesować osobę która chce nawiązać z serwerem współpracę, ewentualnie szukająca ekipy do grania, a nie zwykłego szarego gracza.
Drugi problem, "Kronika SERWERA Skyware". Piszesz że "nie umieściłem tu sporo moich opisów co zbudowałem lub buduje", i bardzo dobrze, ale umieszczaj projekty innych ludzi. Zauważyłem, że jest jakaś tendencja, że tylko Ty piszesz w kronice, ale skoro taka sytuacja wynikła i ludzie nie chcą, wstydzą się, nie wiedzą czy mogą, to pisz za nich. To jest naprawdę frajda dla graczy jak admin wrzuca ich budowlę na forum i chwali jaka to jest super. Albo zwykłe głupie sprzeczki można wrzucać, to też część historii. A zawsze można napisać że skończyło się pojednaniem albo i banem :)

Podsumowując, jeśli o mnie chodzi mniej statystyki, mniej Ciebie, więcej serwera i ogółu graczy.

Fegorath napisał(a):A co do samej frekwencji, według mnie to całkiem dobry, choc nie jedyny znacznik tego czy serwer idzie w dobrym kierunku. Jeśli gracze chcą grać, zostają jakiś czas na serwerze, polecają serwer innym, znaczy to że działania naszej ekipy odnoszą pozytywny skutek. Poza tym dobrze jest jeśli gracz zobaczy ze odbijamy się po kryzysie jaki miał miejsce w czasie luty-marzec. Z obserwacji wynika też smutna prawda że jeśli serwer nie ma co najmniej magicznej dwucyfrowej liczby 10 to liczba nowych graczy też jest mniejsza. 

Oczywiście, frekwencja to jest dobry znacznik, tego nie ukrywam, ale to jest raczej informacja dla kadry. To nie jest coś co powinno mieć aż takie znaczenie i aż tyle miejsca w kronice. Tak jak pisałem wyżej, jakieś zestawienia miesięczne byłyby jak najbardziej spoko, a jeśli ktoś chce dzienną frekwencję to są skrypterzy, podejrzewam że można by na panel Adminów wrzucić zwykły wykres i byłoby widać czarno na białym spadki i wzrosty.
Co do liczby graczy, to nie do końca prawda. Są gracze którzy szukają serwerów po 100 osób a są gracze którzy szukają miejsca żeby spokojnie spędzić czas i kogoś poznać :) Reszta zależy od Was czy chcecie mieć serwer z milionem osób i przemiałem jak w fabryce mięsa czy bardziej indywidualne podejście gdzie można tych graczy faktycznie poznać.

Fegorath napisał(a):Większa liczba graczy to też sporo nowych osób, a tym samym także i nowych talentów budowlanych, skrypterskich, czy po prostu dobrych helperów. Z czasem i u nas w ekipie ludzie się wypalają albo znikają z jakiś niezależnych przyczyn więc dobrze by było mieć jak najszerszy dobór jeśli chodzi o kadry. Jeśli ekipa z braku kadr zacznie szwankować to i serwer zacznie a tym samym odbije się to na graczach i samej grze.

Tutaj też się jak najbardziej zgodzę, częściowo. Często jest tak, że ktoś pisze na forum o rangę a tu zaraz się sypie, że nie ma właściwej formułki, a to nie ma lat, a w ogóle to brzydki avatar i wyjebuj. Z kadry ludzi zawsze można wywalić, a jednak nie każdy ma szansę żeby się wykazać, często z głupich powodów. Dać szansę każdemu, dla dzieciaków to jest naprawdę fun mieć jakiś sens i kolorek na serwerze. A jak gracze mają fun to sami się zbiegają :) Jak ktoś miał już drugą szansę albo i trzecią i czwartą, to wtedy można raczej śmiało założyć, że się już nie zmieni, ale pierwszą szansę można dać każdemu. A helper chyba nie ma zbyt dużej władzy :)

Fegorath napisał(a):No i przede wszystkim nowi gracze to też nowe osoby do poznania, może z ciekawym charakterem, zainteresowaniami itd. a to zawsze plus i myślę że dążenie do wyższej frekwencji nie jest niczym złym. Oczywiście cały czas dbając by gracze czuli się u nas dobrze i chciało się im u nas grać, w końcu sami też jesteśmy graczami i raczej nie wyobrażam sobie budowania serwera na którym samemu mi by się grać nie chciało. Masówką gdzie gracz to pionek służący do wyciągania z niego kasy nigdy też się nie staniemy, liczba graczy powinna być tylko tak wysoka by dało się w miarę spokojnie zająć każdym z nich z osobna gdyby nagle czegoś potrzebowali (albo przynajmniej załatwić sprawę w przeciągu max 24h)
Dalszą dyskusję proponuję przenieść na Discord lub inny nowy temat na forum by nie robić tu spamu.

I znowu, samo dążenie do frekwencji nie jest złe, wręcz przeciwnie, ale stawianie jej na pierwszym miejscu już trochę jest. Bo gracz nie jest w tym momencie kimś ciekawym do poznania tylko kolejnym +1.
I dochodzimy do sedna, "cały czas dbając by gracze czuli się u nas dobrze i chciało się im u nas grać, w końcu sami też jesteśmy graczami". Najważniejsza sprawa ze wszystkich, robić taki serwer żeby ludzie chcieli grać, żeby samemu się chciało na nim grać.
I teraz pomyśl, czy wchodząc na serwer, bardziej Cie interesuje czy się spokojnie buduje czy to że wczoraj było 27 graczy? Czy Cie interesuje kto tutaj gra i czy można mu ufać czy raczej chcesz wiedzieć co buduje od miesiąca jakiś budowniczy skoro nawet nie może tego obejrzeć?

Wydaje mi się, że parę takich ważnych punktów zaczepiłem i może na coś zwrócę uwagę, może inna perspektywa pomoże nabrać dystansu. A może się gówno znam, w końcu jestem tu tylko graczem jak Wy :D
Ale o to chyba chodzi żeby graczom się fajnie grało, graczom czyli i mi, i Tobie, i JAQUBIE i wszystkim na serwerze :)
Wydrukuj tę wiadomość

Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Serwer Discord

Sypnij Diaxem

Współpracujemy