Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
System miast
#1
Pytanie 
Co według was powinno znaleźć się w systemie miast który jest w trakcie tworzenia na naszym serwerze?
Jestem otwarty na propozycje Oczko

Jak wygląda Twoja wizja wizja miasta w minecrafcie?
Odpowiedz
#2
Place do bitw pomiędzy miastami bo co prawda poza miastami jest pvp ale nie można stworzyć żadnych fortyfikacji, po za tym dzięki temu łatwiej stworzyć ranking bitewny miast (może to być prosty plac walki bez większych usprawnień ale może to być zaawansowany plac boju na przejmowanie flag przeciwnika). Można wręcz dorobić hipodrom w naturalnym terenie (tor do wyścigów konnych) jako rozgrywka do osobistego rankingu gracza na serwerze.Także arenę do walk na koniach z łukiem jako też do osobistego rankingu. Dodałoby się ranking posiadanego złota i tutaj mam pomysł opłat za możliwość uczestnictwa w turniejach. Ogółem trzeba stworzyć dodatkowe elementy drenujące kieszeń graczom, dzięki czemu nie będą tak szybko się bogacili by np. po góra 2 tyg. mieć już wszystko dzięki temu awans w rankingu bogaczy będzie dość wyrównany, dzięki temu kazdy bedzie miał szanse być na szczycie, w zależnosci od tego jak pokieruje swoimi finansami.
No i jeszcze jedna zaleta tego systemu, można każdy element wstawiać osobno więc nie trzeba całego systemu tworzyć od razu.
,,lá atá inniu ann mo nasc amháin leis an domhan, crua ach mór bhfocal dleacht' ' 
 ó imreoirí do imreoirí
Odpowiedz
#3
Pomysł bardzo ciekawy i posiadający kilka zalet miedzy innymi stopniowość wprowadzania a także balans rankingu.
Popieram a także chciałbym dodać jedną rzecz która by uatrakcyjniła rozgrywkę na miastach mianowicie przejmowanie fortów i terenów stworzonych pod to. Polegało by to na tym że były by podawane godziny i dni tych walk a mieszkańcy miast by się przygotowywali do walki np: o fort przeprawę na rzece kopalnie pola a za każą wygraną potyczkę miasto i mieszkańcy by otrzymywali łupy i punkty do rankingu. Tabela rankingowa była by odświeżana co jakiś czas.
Odpowiedz
#4
Witajcie, cóż chcecie pomysły co do miast to napiszę całą swoją wizję jaką dziś dostałem Uśmiech

1. Wejście na serwer miast jako nowy gracz respii się w mieście neutralnym bądź na jakim kolwiek spawnie mając do wyboru miasto w którym chce "mieszkać"
2. Każde z miast miało by 
- Burmistrza > który byłby odpowiedzialny za stosunki z innymi miastami oraz zarządzanie miastem
- Rycerzy > tylko rycerze by mieli swoje działki 
- Sługi > Osoby które by budowały / pracowały na działkach / farmach rycerzy
- Mieszczuchów / Żebraków > Osoby nie przydzielone / nie służące rycerzowi.

3. Każde miasto miało by swój wyznaczony teren, mury bramę oraz jeden / dwa lub trzy wybrane unikalne surowce do handlu którego nie mogły by tworzyć / zbierać inne miasta.
4. Miasta by mogły mieć między sobą stosunki neutralne / przyjazne bądź wrogie, wszystko zależało by od burmistrzów miast.
5. Stosunek jednego miasta z drugim miałby wpływ na cenę unikalnych surowców sprzedawanych między sobą ( od czego były by specjalni kupcy ) a gotówka która za sprzedane unikalne surowce wpływała by na konto "burmistrza". Oczywiście burmistrz jeżeli doszło by do wojny, musiałby te pieniądze przeznaczyć na zapłatę swoim żołnierzą za udział w wojnie.

To taka mała po krótce wizja jak by serwer mógł wyglądać, coś by się tam działo i coś się kręciło.

Poza tym, wtedy przydałby się plugin który umożliwiałby podczas wojny zniszczyć mury np. tnt wrogiego miasta oraz uszkodzić ratusz czy jak to nazwać, a po wojnie przywracał to do stanu poprzedniego ( oczywiście po upływie danego czasu )
Miasta też jako surowiec unikalny nie mogły by wybrać diamentów bo wiadomo z tego się robi zbroje i wszystko..
Jeżeli było by jedno miasto całkowicie neutralne ( cos jak stolica Państwa ) a inne miasta się tłuką między sobą, to np. diamenty by można było kupić tylko w stolicy i tylko tam dostać.

Oczywiście każde z miast wtedy także poza murami musiało by posiadać np kopalnię swoją gdzie mogli by wykopywać potrzebne rzeczy ( poza surowcami "unikalnymi" zarezerwowanymi przez inne miasto )
Cóż to tak w sumie chyba po krótce omówione, oczywiście to taki wstępny projekcik i słucham opini Uśmiech

PS. W Miastach Ekwipunek osobny niż na działkach Oczko
[Obrazek: 2js7vaB.png]
Odpowiedz
#5
Ogólnie za, ale dodałbym rangę Mieszczanin (pomiędzy Rycerzem, a Sługą), który miałby możliwość posiadania tylko jednej działki. Rycerz byłby awansem Mieszczanina za zasługi w bitwie i dostawałby dodatkową działkę/i (adekwatnie do osiągnięć, choć to byłaby decyzja Burmistrza).
Byle do świąt! Szczęśliwy
Odpowiedz
#6
Widzę że przeredagowałeś pomysły które już wcześniej były tu wypisywane na forum. Uśmiech
System z tym systemem  kast społecznych, tu wygląda spoko, ale nie jest. 
Tutaj za vip nie dawałbym możliwości zakładania miasta, myślę iż powinna je móc osiągnąć osoba z rangą za granie np. skygold nie za vip, czemu tak? A to dlatego iż reszta serwera mogłaby zarabiać 80 proc. kasy , tutaj vip dawałby tylko jakąś lepszą zbroję lub kasę albo najlepiej, dać możliwość dokupienia kasy na serwerze miast (co dałoby 20 proc zarobku serwera).Dodatkowo trzeba jakoś zachęcić graczy by chcieli grać, nawet tylko po to żeby sprawiać tylko by na serwerze było zawsze te kilka osób (na puste serwery mało kto wejdzie).
 Co do bitw , widzę że jesteś Cegła miłośnikiem owych frakcji, ale to nie powód do wtłaczania ich elementów w całkiem inny tryb. Tutaj dałbym pola bitew , wybrane tereny na których można by niszczyć i oczywiście walczyć, czemu tak? Już tłumaczę , możliwość niszczenia miast lub nawet ich cześci to dodatkowe problemy i dla administratorów i dla graczy, lepsze byłoby organizowanie bitw na których ich zaawansowanie możnaby rozbudowywać, zmieniać , dawać różne tryby walki np. zdobywanie flag , po takiej bitwie nie ma większych problemów gdyż nawet najbardziej zniszczony teren wystarczy potraktować regenem (przy zwykłym terenie) względnie napisać plugin od resetowania zniszczeń po bitwie. Zresztą na co gracze mieliby rozbudowywać miasta idąc w ich estetykę jeśli musieliby zadbać o obronę, najpewniej zbudują słynne żółwiki, bazy podziemne itp.

Być może warto byłoby dodać jakieś areny do walk na koniach bądź do wyścigów na nich, wstęp na areny byłby płatny (dodatkowa pokusa do kupna kasy serwerowej za zł), za to wygrany gracz zdobywałby tytuł prestiżowy chempiona/mistrza danej areny, jedyny na serwerze miast . Chempion musiałby co dzień (lub inny czas) wygrać przynajmniej 1 walkę, dodana byłaby tablica sław z iloscią czasu danego gracza jako chempion.

A poniżej moje dwie dawne wypowiedzi z tematu: aktualna sytuacja na temat miast i ich organizacji (trochę uaktualniłem)




To może skoro już piszesz o tym burmistrzu, to będzie ktoś obieralny wśród graczy np. na 2 tyg. czy raczej admin na czele miasta?Patrzcie też na to co dana funkcja daje, postawcie się na tym stanowisku, a także gracza i sprawdźcie co moglibyście zrobić najgorszego na tymże stanowisku. Bo ja widzę 2 mankamenty już u samego burmistrza, pierwszy gdy burmistrz będzie obieralny, a co jeśli wybiorą kogoś kto będzie nadawał działki swoim ludziom lub nawet będzie dla samego droczenia zwlekał z przydziałem?Jeśli burmistrzem miałby być admin, no cóż, mam nadzieję że ktoś bywa na serwie z rana, krótko po południu, koło 18 i koło 21 , bo gracze czekać raczej nie lubią, a z tego co wnioskuję, bez własnej działki ani rusz. 

Co do targów, nie wiem na ile się da ale myśleliście o wprowadzeniu wręcz coś na rodzaj kapitalizmu, czyli fabryki gdzie ktoś mógłby kogoś zatrudnić,
 banki, pożyczki, konta, inwestycje
Czemu tak?
Otóż niech pieniądz krąży cały czas, dzięki temu handel , produkcja i zarobki, to wszystko się w tym systemie napędza, dzięki temu samo miasto żyje bo oprócz domów powstałyby fabryki-magazyny co daje też konkurencję ekonomiczną a mało kto chce być ostatnim. Dla początkujących graczy byłyby prace społeczne np. strażnik miejski na moby, budowa dróg, murów miejskich. Chodzi o to by tworzyć społeczność, im silniejsza społeczność, tym silniejsze przywiązanie do miasta, świata, serwera.Jeśli miasta nie mają większego sensu w swym istnieniu to po co? Dla działek? Tyle to każdy znajdzie na każdym innym serwie.
Podejrzewam że to wykracza poza możliwości, ale w końcu to tylko propozycja.
Co do samych targów, czy da się zrobić jeden targ na dane miasto, w jednym miejscu, tak by gracze mogli wystawiać swoje oferty?Już gdzieś widziałem parokrotnie takie rozwiązanie, i cały czas ktoś z graczy się na takim targu kręcił, więc można powiedzieć że ruch był.

Utworzenie chatu handlowego
Oraz wojny miast np. w rankingach ekonomii, liczby mieszkańców itd. i tu duże ryzyko zabić innych mieszkańców, lub wygranych wojen-bitw (oczywiście jedynie w przypadku gdy oba miasta a nie tylko jedno z nich wypowie wojnę drugiemu).


Założycielem początkowym niech będzie admin lub mod, a potem niech obierają sobie kolejnych burmistrzów, względnie możnaby wykupić pozwolenie na budowę miasta (ale tutaj jeszcze dodałbym jakieś warunki np osiagniecie rangi skygold). Co do samego zakładania miast przez graczy bez większych ograniczeń a tym bardziej za kasę jestem sceptyczny, bo na moje potraktują to niczym zakładanie gildii, i powstaną frakcje bez frakcji.



 Co do banków , cóż skoro średniowieczni władcy i możni mogli brać pożyczki, najczęściej u Żydów którzy z kolei pożyczali na tzw. lichwę zakazaną przez Kościół katolicki to czemu nie wprowadzić tej opcji choć trochę rozbudowanej, zresztą współczesne to są lokaty, obligacje itd. a tego nie będzie, jedynie konto i możliwość pożyczki, no i gdyby banki miałyby być graczy (i dałoby się coś takiego umożliwić)  także możliwość inwestycji tychże banków w jakiś interes. Tu chodzi o to by pieniądz płynął a nie był non stop gromadzony, mimo jakiś najczęściej w stosunku do zarobków, drobnych wydatków.Zresztą inaczej zostaje graczowi, przyjść do miasta, zarobić w byle jaki sposób, zbudować dom, i może w ostateczności założyć miasto w dodatku pewnie bez mieszkańców.



A w tym modelu co proponuję, gracz wchodzi do miasta, idzie po robotę publiczną dostaje jakąś kasę, potem po iluś tam dniach/godzinach pracy przydział działki (do tego momentu będzie miał tylko enderchest i własne eq jako majątek), kiedy gracz ma działkę, może podjąć normalną pracę u kogoś, mając określony lvl w danej pracy może założyć własny zakład z tego co zarobił, lub wziąć pożyczkę w banku. Po założeniu zakładu może się tak wzbogacić że powalczy o fotel burmistrza a na to trzeba kasy, względnie może tez wykupić pozwolenie na założenie miasta. Cały czas będą działać targi więc może nawet zakupić osły, zapłacić jakiemuś człowiekowi i tworzyć karawany ( tu najlepiej byłoby ograniczyć rodzaje prac na miasto do 2 , przy zakładaniu miasta gracz określałby jakie prace chce by można było wykonywać i jakiego typu zakłady tworzyć{ tez ograniczone do 2-3[wtedy tego zapomniałem dopisać])} dla handlu niejako pomiędzy miastami, oczywiście jeśli jakieś miasta będą miały ze sobą wojny a z innymi handlowały będzie można np. napaść na tę karawanę.


Dzięki temu gracze zyskują, i tracą, szykują sie na wojnę co kosztuje, walczą o fotel burmistrza, napadają na karawany, budują, prowadzą handel, zajmują się produkcją - jednym słowem kwintesencja życia średniowiecznego, życie społeczne kwitnie, gracze mają kilka możliwości rozwoju, a tym samym chce się grać.
,,lá atá inniu ann mo nasc amháin leis an domhan, crua ach mór bhfocal dleacht' ' 
 ó imreoirí do imreoirí
Odpowiedz
#7
podsumowywując. z obecnych postępów mam zakładanie miasta/ustawianie spawnu, ustawianie murmistrza, dodawanie pomocników, i w przygotowaniu system 'wzajemnych relacji',

/ms ustaw spawn
/ms dodaj pomocnik <gracz>
/ms ustaw powitanie <text>
/ms ustaw pozegnanie <text>


co to pola bitew to prosiłbym o wyznaczenie jakiegoś terenu gdzie bym to mógł wprowadzić w ramach testów

odnośnie działek to mam zakładanie/ustawianie cen i tabliczek, oczyszczanie działki, usuwanie działki

/d <id> stworz
/d <id> usun
/d <id> zwolnij
Odpowiedz
#8
teraz mam w planie popracować nad systemem targowisk Uśmiech
Odpowiedz
#9
Testowe pole bitwy (ogółem beda trochę większe ale do testów starczy) wyznaczone między koordynatami:
XYZ 4413 ;95 ;280
XYZ 4530 ; 98 ; 176
Koordynaty oznaczone są słupami czerwonej wełny
,,lá atá inniu ann mo nasc amháin leis an domhan, crua ach mór bhfocal dleacht' ' 
 ó imreoirí do imreoirí
Odpowiedz
#10
ok, lecimy z tematem...

pola bitew, wyznaczone regionem place bitwy z naturalnym terenem gdzie jak wejdziesz to uczestniczysz w walce (opuszczenie wiążę się z dezercją)

wygrywa ta strona która pozostanie na placu boju

aby stanąć na tym placu do walki miasto musi wystawić swojego rycerza i wpłacić pulę na rozpoczęcie walk (obie strony tyle samo)
wygrany zgarnia całą pulę

do tego ranking miast z wygranymi bitwami
ranking ryceerzy (każde miasto w zależności od rozwoju będzie miało inny limit rycerzy)

burmistrz odpowiada za ustawienia miasta (wybór pomocników rycerzy itp)
burmistrz może być tylko jeden (zmienić go może tylko admin lub osoba z odpowiednią permisją)

rycerze mogli by zarządzać danymi 'wioskami' (dzielnicami miasta)

innych rang narazie nie planuje bo nawet nie mam systemu i wizji pod to ale napewno dodam jakieś inne rangi Oczko

na start będą targowiska które w centrum miasta będą mogły być wynajęte przez graczy by tam wystawić swoje produkty...


narazie to chcę zrealizować.. o reszcie będę myślał jak będzie to ogarnięte
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  System Gildi/Frakcji JAQUBA 18 2,091 30 Jun 17, 12:06
Ostatni post: Wojnomir
  System Kar Cegla 5 859 06 Mar 17, 01:18
Ostatni post: JAQUBA

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości