Wątek zamknięty 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ekonomia serwera-dyskusja
#1
W tym temacie chcę poruszyć temat ekonomii na serwerze. Ogółem chcę uruchomić dyskusję na ten temat, więc wydawajcie swoją opinię poniżej.

Moim pomysłem byłby odejście od jakiegoś doraźnego kupowania skrzynek i innych pierdół powodujących tylko patologię. Trzeba stworzyć cały system zarobku i jego tracenia, dobra pospolite i ekskluzywne. Tak samo system zarobku byłby zróżnicowany.

Zostawiłbym handel tak jak jest, przy czym stworzyłbym ogólny targ lub targi zbiorowe dla minimum kilku graczy by tam odbywał się handel sklepowy. Dałbym także możliwość zakładania własnej osady przez graczy poprzez kupno kamienia osadniczego (kamień byłby extra drogi tak by musiało się złożyć kilku graczy- wykluczenie 1 osobowych wiosek).

Gracze mogliby oficjalnie zatrudniać innych graczy płacąc im dzięki odpowiednim komendom dniówkę. Możnaby to rozwiązać w ten sposób iż gracz musiałby kupić teren pod manufrakture-fabrykę. Inny gracz dzięki temu że go zatrudniono mógłby wejść na teren fabryki gdzie naliczałoby mu ilość czasu jaki tam spędził (pracodawca płaciłby np. za godzine). Oczywiście pracodawca chciałby by zatrudniony gracz wytworzył jakąś ilość towaru inaczej by go zwolnił. Także gracz miałby gdzie zarobić, bogatszy gracz nie musiałby już sam biegać za itemami ale za to traciłby kasę na pracowników, mógłby to sobie rekompensować np. zyskami z handlu.

Wejście do endu oraz miejsce na targu byłoby za opłatą, do endu wręcz dość wysoką. Do netheru bez opłaty, zbyt często się buguje i gracz wpada w lawę.

Utworzona byłaby instytucja banku gdzie można by brać pożyczkę.

Te pomysły, można rozbudować albo dać do ich jeszcze coś.
Czekam jeszcze na Wasze pomysły lub opinie dotyczące tego mojego.
,,lá atá inniu ann mo nasc amháin leis an domhan, crua ach mór bhfocal dleacht' ' 
 ó imreoirí do imreoirí
#2
jestem za... ale dałbym możliwość zaciagnięcia kredytu... na start... sam bym mogl byc za to odpowiedzialny... + podpisywanie umowy z pracodawcą... zeby nie bylo przekretow
#3
Gdyby były wprowadzone klany to ich ranking oparłbym na kasie serwerowej. Kase klany dostawaliby z składek członków lub za zabicie gracza z klanu oznaczonego jako wróg, za graczy bez klanu zero lub nawet by zabierało kase. Kase klany wydawałyby na sprawy dostepne tylko klanom (tu musze sie jeszcze zastanowić bo dość sporo pomysłów).


Podpisywanie umowy nie byłoby potrzebne, pracodawca umożliwiałby dostęp do wejście na teren fabryki, na tym terenie tylko by naliczało godziny zatrudnionemu, towar jaki by wytworzył miałby w eq albo byłby składowany w skrzyni na terenie zakładu gdzie tylko pracownik miałby dostęp. Pracodawca jak przyjdzie na teren, może odebrać towar który da tylko pracownik. Pracownik nie mógłby wyjść póki nie oddałby umówionego wcześniej towaru.
,,lá atá inniu ann mo nasc amháin leis an domhan, crua ach mór bhfocal dleacht' ' 
 ó imreoirí do imreoirí
#4
Jestem za
 
#5
Moim zdaniem nie zaciągniesz graczy do pracy w określonym miejscu, taka praca musiała by się to odbywać bardziej "sama przez się" inaczej dojdzie do dość szybkiego znudzenia takim systemem. Poza tym ilu jest stałych graczy na serwerze, bo tylko oni mogli by się skutecznie podjąć takiej pracy. Pomysł trochę zbyt skomplikowany jak dla mnie, no chyba że wódz zdradzi trochę więcej szczegółów bo na razie widzę to krótkoterminowo.

Pomysł z kamieniem osadniczym jest fajny.

Tak sobie jeszcze pomyślałem, że zapewne administracja była by z reguły pracodawcami, a 'zwykli' gracze pracownikami hłe hłe hłe...
#6
Nie chce byc uzalezniona od pracy czy tez pracowdawcy.. Gram z czystej przyjemnosci a nie liczenia zyskow za godzine, nie widze sensu tez zatrudniania kogos skoro sama pozyskuje potrzebne materialy. 
Gram dla zabawy a to brzmi jak zycie :-/ :cry:
Na moje potrzeby wystarcza standardowy system ekonomii kupno/sprzedaz
#7
Masz w tym trochę racji, zresztą praca u kogoś nie będzie jedyna opcją zarobku. Będą miejsca gdzie pracodawca będzie musiał zakupić teren pod taką fabrykę. Co do siedzenia w 1 miejscu, uwierz mi są serwery na których głównie kopiac non stop jeden rodzaj bloków możesz nabijać kasę i jakos sie to nie nudzi a przynajmniej liczba graczy biegających po kopalni sie nie zmniejsza. Praca u kogoś będzie głównym filarem zarobkowania ale będzie jeszcze kilka innych, handel, zabijanie mobów i jeszcze ze 2 sposoby.
,,lá atá inniu ann mo nasc amháin leis an domhan, crua ach mór bhfocal dleacht' ' 
 ó imreoirí do imreoirí
#8
Mi się pomysł podoba. Jestem zA
#9
Wydaję mi się że można by dodać plugin Towny - dodaje on możliwość zakładania miast/ wyznaczania działek do kupna w tym mieście/ pobierania podatków od mieszkańców
#10
Ja już pisałem na ten temat na czacie, to co jest teraz jest nie do odratowania, ludzie mają za dużo pieniędzy i szczerze mówiąc dużo ludzi będzie delikatnie mówiąc zdenerwowanych jeśli wyzerujecie tą kasę, co jest niezbędne żeby jakkolwiek tą ekonomię podnieść.
Już kiedyś siedzieliśmy na różne sposoby nad sklepami, cenami i całą ekonomią i prawda jest taka że nie ma złotego środka. Nie zmusisz ludzi do pracy, jak dla mnie powinny być wynagrodzenia za to, że się gra tak jak mc został pomyślany. Zabijanie mobów, kopanie bloków, to nie muszą być duże stawki, ale dzięki temu nikt nie będzie musiał się odrywać od gry, żeby zarobić.

Wejście do endu i netheru za opłatą to już wg mnie szukanie dziury w całym, chyba że będzie opłata za korzystanie z publicznego portalu do endu i netheru. Wtedy jest ładna alternatywa, albo szukasz/budujesz, albo płacisz.

Targi są fajnym wyjściem, dzięki temu każdy gracz może sprzedawać to czego ma nadmiar i nic się nie gubi w przyrodzie.

Do klanów chyba były frakcje, i ten pomysł mi się absolutnie nie podoba. Frakcje jak i klany bazują na grupach i/albo zabijaniu innych grup. Takie rozwiązanie nie dość że niepotrzebnie stwarza konflikty na serwerze, to jeszcze kompletnie osrywa pojedynczych graczy. Nie wszyscy lubią grać w grupie i nie wszyscy lubią bazować na rozwalaniu siebie i budowli dookoła. Więc tworzenie klanów, żeby ogarnąć ekonomię to chyba kompletny niewypał.

Trzeba na pewno zacząć od spisania co chcecie mieć w sklepie, co chcecie skupywać i co chcecie sprzedawać. Potem ogarnąć ceny żeby nie były za niskie i stanowiły jakieś wyzwanie, zarówno w skupie jak i sprzedaży. I dopiero jak będziecie mieli cały background to można a nawet trzeba zerować konta.
[Obrazek: cqNIOwz.png]
Wątek zamknięty 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pomysł na ekonomie serwera m_a_n_g_o_ 8 1,423 12 Sep 17, 09:52
Ostatni post: m_a_n_g_o_

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości