Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kronika - dyskusja
#1
No więc, żeby nie robić spamu w kronice właściwej przeniosę dyskusję tutaj:


Więc tak, słowem wstępu, nie możesz tego brać do siebie, to jest konstruktywna krytyka i jeśli będziesz się spinać tym co napiszę to lepiej nie czytaj i skasuję temat.

Fegorath napisał(a):To jest streszczenie kroniki, zrobione jak zrobione ale jest, jeśli ktoś chce wiedzieć coś więcej niech spojrzy w starsze wpisy kroniki. Co do frekwencji czasem były to jedyne wpisy warte umieszczenia w streszczeniu. Nie umieściłem tu sporo moich opisów co zbudowałem lub buduje bo wtedy pewnie każdy miałby mi za złe że się lansuję czy coś (prawda jest taka że brakuje tu wpisów innych osób mimo iż zachęcałem do tego nie raz). Niektóre wpisy swoje lub innych też pominąłem z różnych powodów.

Ok, rozumiem to jest jak najbardziej prawda, streszczenie powinno zawierać tylko najważniejsze informacje. Ale patrząc na Twoje streszczenie, najważniejsze są te właśnie statystyki i to już jest błąd. Można zrobić na koniec każdego miesiąca zestawienie, że w tym miesiącu liczba graczy skoczyła średnio do 25 albo zmalała do 10, ale ilość graczy na codzień może interesować osobę która chce nawiązać z serwerem współpracę, ewentualnie szukająca ekipy do grania, a nie zwykłego szarego gracza.
Drugi problem, "Kronika SERWERA Skyware". Piszesz że "nie umieściłem tu sporo moich opisów co zbudowałem lub buduje", i bardzo dobrze, ale umieszczaj projekty innych ludzi. Zauważyłem, że jest jakaś tendencja, że tylko Ty piszesz w kronice, ale skoro taka sytuacja wynikła i ludzie nie chcą, wstydzą się, nie wiedzą czy mogą, to pisz za nich. To jest naprawdę frajda dla graczy jak admin wrzuca ich budowlę na forum i chwali jaka to jest super. Albo zwykłe głupie sprzeczki można wrzucać, to też część historii. A zawsze można napisać że skończyło się pojednaniem albo i banem :)

Podsumowując, jeśli o mnie chodzi mniej statystyki, mniej Ciebie, więcej serwera i ogółu graczy.

Fegorath napisał(a):A co do samej frekwencji, według mnie to całkiem dobry, choc nie jedyny znacznik tego czy serwer idzie w dobrym kierunku. Jeśli gracze chcą grać, zostają jakiś czas na serwerze, polecają serwer innym, znaczy to że działania naszej ekipy odnoszą pozytywny skutek. Poza tym dobrze jest jeśli gracz zobaczy ze odbijamy się po kryzysie jaki miał miejsce w czasie luty-marzec. Z obserwacji wynika też smutna prawda że jeśli serwer nie ma co najmniej magicznej dwucyfrowej liczby 10 to liczba nowych graczy też jest mniejsza. 

Oczywiście, frekwencja to jest dobry znacznik, tego nie ukrywam, ale to jest raczej informacja dla kadry. To nie jest coś co powinno mieć aż takie znaczenie i aż tyle miejsca w kronice. Tak jak pisałem wyżej, jakieś zestawienia miesięczne byłyby jak najbardziej spoko, a jeśli ktoś chce dzienną frekwencję to są skrypterzy, podejrzewam że można by na panel Adminów wrzucić zwykły wykres i byłoby widać czarno na białym spadki i wzrosty.
Co do liczby graczy, to nie do końca prawda. Są gracze którzy szukają serwerów po 100 osób a są gracze którzy szukają miejsca żeby spokojnie spędzić czas i kogoś poznać :) Reszta zależy od Was czy chcecie mieć serwer z milionem osób i przemiałem jak w fabryce mięsa czy bardziej indywidualne podejście gdzie można tych graczy faktycznie poznać.

Fegorath napisał(a):Większa liczba graczy to też sporo nowych osób, a tym samym także i nowych talentów budowlanych, skrypterskich, czy po prostu dobrych helperów. Z czasem i u nas w ekipie ludzie się wypalają albo znikają z jakiś niezależnych przyczyn więc dobrze by było mieć jak najszerszy dobór jeśli chodzi o kadry. Jeśli ekipa z braku kadr zacznie szwankować to i serwer zacznie a tym samym odbije się to na graczach i samej grze.

Tutaj też się jak najbardziej zgodzę, częściowo. Często jest tak, że ktoś pisze na forum o rangę a tu zaraz się sypie, że nie ma właściwej formułki, a to nie ma lat, a w ogóle to brzydki avatar i wyjebuj. Z kadry ludzi zawsze można wywalić, a jednak nie każdy ma szansę żeby się wykazać, często z głupich powodów. Dać szansę każdemu, dla dzieciaków to jest naprawdę fun mieć jakiś sens i kolorek na serwerze. A jak gracze mają fun to sami się zbiegają :) Jak ktoś miał już drugą szansę albo i trzecią i czwartą, to wtedy można raczej śmiało założyć, że się już nie zmieni, ale pierwszą szansę można dać każdemu. A helper chyba nie ma zbyt dużej władzy :)

Fegorath napisał(a):No i przede wszystkim nowi gracze to też nowe osoby do poznania, może z ciekawym charakterem, zainteresowaniami itd. a to zawsze plus i myślę że dążenie do wyższej frekwencji nie jest niczym złym. Oczywiście cały czas dbając by gracze czuli się u nas dobrze i chciało się im u nas grać, w końcu sami też jesteśmy graczami i raczej nie wyobrażam sobie budowania serwera na którym samemu mi by się grać nie chciało. Masówką gdzie gracz to pionek służący do wyciągania z niego kasy nigdy też się nie staniemy, liczba graczy powinna być tylko tak wysoka by dało się w miarę spokojnie zająć każdym z nich z osobna gdyby nagle czegoś potrzebowali (albo przynajmniej załatwić sprawę w przeciągu max 24h)
Dalszą dyskusję proponuję przenieść na Discord lub inny nowy temat na forum by nie robić tu spamu.

I znowu, samo dążenie do frekwencji nie jest złe, wręcz przeciwnie, ale stawianie jej na pierwszym miejscu już trochę jest. Bo gracz nie jest w tym momencie kimś ciekawym do poznania tylko kolejnym +1.
I dochodzimy do sedna, "cały czas dbając by gracze czuli się u nas dobrze i chciało się im u nas grać, w końcu sami też jesteśmy graczami". Najważniejsza sprawa ze wszystkich, robić taki serwer żeby ludzie chcieli grać, żeby samemu się chciało na nim grać.
I teraz pomyśl, czy wchodząc na serwer, bardziej Cie interesuje czy się spokojnie buduje czy to że wczoraj było 27 graczy? Czy Cie interesuje kto tutaj gra i czy można mu ufać czy raczej chcesz wiedzieć co buduje od miesiąca jakiś budowniczy skoro nawet nie może tego obejrzeć?

Wydaje mi się, że parę takich ważnych punktów zaczepiłem i może na coś zwrócę uwagę, może inna perspektywa pomoże nabrać dystansu. A może się gówno znam, w końcu jestem tu tylko graczem jak Wy :D
Ale o to chyba chodzi żeby graczom się fajnie grało, graczom czyli i mi, i Tobie, i JAQUBIE i wszystkim na serwerze :)
Odpowiedz
#2
(24 Jun 18, 16:24)4zzazel napisał(a): No więc, żeby nie robić spamu w kronice właściwej przeniosę dyskusję tutaj:


Więc tak, słowem wstępu, nie możesz tego brać do siebie, to jest konstruktywna krytyka i jeśli będziesz się spinać tym co napiszę to lepiej nie czytaj i skasuję temat.

Fegorath napisał(a):To jest streszczenie kroniki, zrobione jak zrobione ale jest, jeśli ktoś chce wiedzieć coś więcej niech spojrzy w starsze wpisy kroniki. Co do frekwencji czasem były to jedyne wpisy warte umieszczenia w streszczeniu. Nie umieściłem tu sporo moich opisów co zbudowałem lub buduje bo wtedy pewnie każdy miałby mi za złe że się lansuję czy coś (prawda jest taka że brakuje tu wpisów innych osób mimo iż zachęcałem do tego nie raz). Niektóre wpisy swoje lub innych też pominąłem z różnych powodów.

Ok, rozumiem to jest jak najbardziej prawda, streszczenie powinno zawierać tylko najważniejsze informacje. Ale patrząc na Twoje streszczenie, najważniejsze są te właśnie statystyki i to już jest błąd. Można zrobić na koniec każdego miesiąca zestawienie, że w tym miesiącu liczba graczy skoczyła średnio do 25 albo zmalała do 10, ale ilość graczy na codzień może interesować osobę która chce nawiązać z serwerem współpracę, ewentualnie szukająca ekipy do grania, a nie zwykłego szarego gracza.
Drugi problem, "Kronika SERWERA Skyware". Piszesz że "nie umieściłem tu sporo moich opisów co zbudowałem lub buduje", i bardzo dobrze, ale umieszczaj projekty innych ludzi. Zauważyłem, że jest jakaś tendencja, że tylko Ty piszesz w kronice, ale skoro taka sytuacja wynikła i ludzie nie chcą, wstydzą się, nie wiedzą czy mogą, to pisz za nich. To jest naprawdę frajda dla graczy jak admin wrzuca ich budowlę na forum i chwali jaka to jest super. Albo zwykłe głupie sprzeczki można wrzucać, to też część historii. A zawsze można napisać że skończyło się pojednaniem albo i banem :)

Podsumowując, jeśli o mnie chodzi mniej statystyki, mniej Ciebie, więcej serwera i ogółu graczy.

Cóż jestem ostatnią osobą która mogłaby się spinać o cokolwiek, a już tym bardziej o rozpoczęcie dyskusji na argumenty nawet gdyby mocno nie pasowało to co strona przeciwna napisze.

Jak z cytatu wynika streszczenie jest jakie jest, nie jest to arcydzieło, a i tak sporo czasu zabrało sporządzenie tego. Owszem sporo jest statystyk, może rzeczywiście za dużo ale też i pełno moich wpisów i nikogo innego  niestety. Bazowałem więc na tym co mam, równie dobrze mogłem to pominąć ale wtedy byłby np. jeden wpis z danego miesiąca a tak jest jakiś przekrój. Zestawienia z całego miesiąca wolałbym nie robić z racji niedokładności opisu robionego po jakimś czasie, lepiej na świeżo wstawiać frekwencję wraz z uwagami czemu spadła lub czemu wzrosła. Może to posłużyć ekipie do lepszego zarządzania serwerem.

Kronika w założeniu miała być składnią osobistych wpisów (także nie robię ich za kogoś), niestety głównie są to moje wpisy. Kiedyś myślałem by dać to w wiadomości serwerowe na chat by może tak zaczęcić graczy do wpisów, ale i tak jest już tam zawalone więc plany te poszły w odstawkę. Być może wraz  wpisem na nowy rok zajdzie szereg zmian tj. kronika nie będzie już zbiorowym pamiętnikiem graczy ale zapisem kogoś z administracji na temat tego co się działo ogółem i szczegółem na serwerze i u graczy.

Fegorath napisał(a): napisał(a):A co do samej frekwencji, według mnie to całkiem dobry, choc nie jedyny znacznik tego czy serwer idzie w dobrym kierunku. Jeśli gracze chcą grać, zostają jakiś czas na serwerze, polecają serwer innym, znaczy to że działania naszej ekipy odnoszą pozytywny skutek. Poza tym dobrze jest jeśli gracz zobaczy ze odbijamy się po kryzysie jaki miał miejsce w czasie luty-marzec. Z obserwacji wynika też smutna prawda że jeśli serwer nie ma co najmniej magicznej dwucyfrowej liczby 10 to liczba nowych graczy też jest mniejsza. 



Cytat:4zzazel napisał :
Oczywiście, frekwencja to jest dobry znacznik, tego nie ukrywam, ale to jest raczej informacja dla kadry. To nie jest coś co powinno mieć aż takie znaczenie i aż tyle miejsca w kronice. Tak jak pisałem wyżej, jakieś zestawienia miesięczne byłyby jak najbardziej spoko, a jeśli ktoś chce dzienną frekwencję to są skrypterzy, podejrzewam że można by na panel Adminów wrzucić zwykły wykres i byłoby widać czarno na białym spadki i wzrosty.

Co do liczby graczy, to nie do końca prawda. Są gracze którzy szukają serwerów po 100 osób a są gracze którzy szukają miejsca żeby spokojnie spędzić czas i kogoś poznać :) Reszta zależy od Was czy chcecie mieć serwer z milionem osób i przemiałem jak w fabryce mięsa czy bardziej indywidualne podejście gdzie można tych graczy faktycznie poznać.

Wykresy wykresami ale one dobrze nie pokaża czemu co i jak, a co do samych wykresów to od tego jest choćby gametracker. Zgodzę się że gracze bywają różni ale zazwyczaj ludzie szukają takich serwerów gdzie tych graczy jest właśnie co najmniej 10. Jeszcze raz napiszę, nie ma planów by stać się masówką, max 50 graczy na serwer, grunt jednak by wrócic do starej średniej 20 graczy na serwerze. Wtedy nawet na bedwars itd. zbiorą się jakieś ekipy.

Fegorath napisał(a): napisał(a):Większa liczba graczy to też sporo nowych osób, a tym samym także i nowych talentów budowlanych, skrypterskich, czy po prostu dobrych helperów. Z czasem i u nas w ekipie ludzie się wypalają albo znikają z jakiś niezależnych przyczyn więc dobrze by było mieć jak najszerszy dobór jeśli chodzi o kadry. Jeśli ekipa z braku kadr zacznie szwankować to i serwer zacznie a tym samym odbije się to na graczach i samej grze.


Cytat:4zzazel napisał :
Tutaj też się jak najbardziej zgodzę, częściowo. Często jest tak, że ktoś pisze na forum o rangę a tu zaraz się sypie, że nie ma właściwej formułki, a to nie ma lat, a w ogóle to brzydki avatar i wyjebuj. Z kadry ludzi zawsze można wywalić, a jednak nie każdy ma szansę żeby się wykazać, często z głupich powodów. Dać szansę każdemu, dla dzieciaków to jest naprawdę fun mieć jakiś sens i kolorek na serwerze. A jak gracze mają fun to sami się zbiegają :) Jak ktoś miał już drugą szansę albo i trzecią i czwartą, to wtedy można raczej śmiało założyć, że się już nie zmieni, ale pierwszą szansę można dać każdemu. A helper chyba nie ma zbyt dużej władzy :)

No właśnie póki co kadry mamy dość a bywają tacy co twierdzą że aż za dużo, nie ma graczy nie ma z kogo wybierać i komu pomagać i kółko się zamyka. Młodszych niż podany wiek też rekrutowaliśmy o ile okazali się ogarnięci lub wręcz dojrzalsi nad swój wiek. Więc nie jest tak że nie dajemy szansy, ale też byle kogo do ekipy nie przyjmiemy, się człowiek musi po prostu do tego nadawać.

Fegorath napisał(a): napisał(a):No i przede wszystkim nowi gracze to też nowe osoby do poznania, może z ciekawym charakterem, zainteresowaniami itd. a to zawsze plus i myślę że dążenie do wyższej frekwencji nie jest niczym złym. Oczywiście cały czas dbając by gracze czuli się u nas dobrze i chciało się im u nas grać, w końcu sami też jesteśmy graczami i raczej nie wyobrażam sobie budowania serwera na którym samemu mi by się grać nie chciało. Masówką gdzie gracz to pionek służący do wyciągania z niego kasy nigdy też się nie staniemy, liczba graczy powinna być tylko tak wysoka by dało się w miarę spokojnie zająć każdym z nich z osobna gdyby nagle czegoś potrzebowali (albo przynajmniej załatwić sprawę w przeciągu max 24h)
Dalszą dyskusję proponuję przenieść na Discord lub inny nowy temat na forum by nie robić tu spamu.


Cytat:4zzazel napisał :
I znowu, samo dążenie do frekwencji nie jest złe, wręcz przeciwnie, ale stawianie jej na pierwszym miejscu już trochę jest. Bo gracz nie jest w tym momencie kimś ciekawym do poznania tylko kolejnym +1.

I dochodzimy do sedna, "cały czas dbając by gracze czuli się u nas dobrze i chciało się im u nas grać, w końcu sami też jesteśmy graczami". Najważniejsza sprawa ze wszystkich, robić taki serwer żeby ludzie chcieli grać, żeby samemu się chciało na nim grać.
I teraz pomyśl, czy wchodząc na serwer, bardziej Cie interesuje czy się spokojnie buduje czy to że wczoraj było 27 graczy? Czy Cie interesuje kto tutaj gra i czy można mu ufać czy raczej chcesz wiedzieć co buduje od miesiąca jakiś budowniczy skoro nawet nie może tego obejrzeć?

Statystyka, statystyką, a gracz graczem, to że gdzieś wypisana jest  frekwencja, nawet wielokrotnie nie oznacza jeszcze że gracz nie jest ważny. Wspomniałem już wyżej dotychczas kronika miała być składnią osobistych wpisów, więc za innych wręcz niezbyt bym pisał cokolwiek, pomijając to że mimo zachęt nie wpisywali praktycznie nic. Z racji tego że czas na kolejny wpis do kroniki, pierwszy w drugim roku jej działalności, być może czeka ją reorganizacja w stronę relacji także za innych graczy.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kronika serwera SkyWare Fegorath 122 21,292 15 Jul 18, 19:54
Ostatni post: Fegorath

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości