Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poradnik do MCMMO
#1
Witajcie! 

W tym wątku chciałbym wam przedstawić i wyjaśnić działanie pluginu mcmmo, który znajduję się na naszym serwerze :)

Jest to plugin, który dodaje nam przede wszystkim drużyny i umiejętności do różnych dziedzin, można powiedzieć, że daje nam
odrobine stylu RPG do Minecrafta. Myślę, że najpierw zaczniemy od komend znajdujących się na naszym serwerze, a potem
wytłumacze działanie drużyn i dane umiejętności.

Komendy 

/mcmmo - Pokazuje opis, wersje i autorów pluginu
/stats - Wyświetlają się nasze statystyki z wszystkich umiejętności
/mctop - Wyświetla nam się ranking graczy od największego poziomu mocy
/mctop <nazwa umiejętności> <strona> - Ranking graczy przy konkretnej umiejętności
/mcrank - Wyświetla wasz ranking w danych umiejętnościach
/mcability - Włącza/Wyłącza zdolności pod PPM
/<skill> - Sprawdzanie szczegółowych informacji na temat tej umiejętności (Nazwy umiejętności zostaną podane poniżej)
/inspect <nick> - Pokazuje nam statystyki wybranego gracza (musi stać on niedaleko)


Teraz wyjaśnie wam na czym właściwie polegają drużyny-

Drużyny posiadają wiele swoich funkcji. Jedną z nich jest prywatny chat każdej z drużyn. 
Wiadomości z tego chatu są widoczne tylko dla osób z Twojej drużyny, co pozwala na prywatną, 
grupową komunikację bez potrzeby przesyłania na /msg wiadomości która ma trafić do wszystkich członków drużyny.
członkowie drużyny mogą dzielić ze sobą doświadczenie zdobywane podczas kopania czy walki,
przez co cała drużyna może łatwiej zdobywać doświadczenie w przydatnych umiejętnościach.
Większość funkcji drużyn zostaje aktywowana dopiero po wbiciu odpowiedniego poziomu party.
Doświadczenie Party zdobywają wszyscy członkowie drużyny zbierając doświadczenie z dowolnych umiejętności McMMO,
czyli na przykład kopiąc piasek albo wydobywając kamień z jaskini.


Czat drużyny- Poziom 1
Teleportacja Drużyny- Poziom 2
Dzielenie Przedmiotów- Poziom 8
Dzielenie Doświadczenia- Poziom 10   (Dzielenie exp'a działa tylko na graczy przebywających nie dalej niż 75 bloków od siebie)

Komendy drużyn-

/party create <nazwa drużyny> <hasło> - Tworzy drużynę  (hasło nie jest wymagane)
/party info (albo "/party") - Pokazuję informacje o drużynie, w której sie znajdujesz
/party join (nick właściciela drużyny) (hasło) - Dołączasz do drużyny danego gracza.
/party leader - Przekazuje lidera drużyny innej osobie
/pc - Włącza/Wyłącza możliwość pisania na czacie drużynowym
/party quit - Opuszczasz obecną drużyne 
/party invite (nick) - Zaprasza gracza do party
/party kick (nick) - wyrzuca gracza z party
/party password (hasło) - Nadajesz hasło do swojej drużyny
/party disband - usuwa drużyne 
/ptp - teleport do danego gracza który znajduję sie z Tobą w drużynie
/party (lock/unlock) - odblokowuje lub blokuje możliwość dołączania do grupy bez zaproszenia
/party alliance invite (nick gracza) - nawiązuje sojusz między drużynami
/party alliance disband - anuluje sojusz między drużynami



A teraz przedstawie wam opis umiejętności, które występują w MCMMO.

Umiejętności dzielą sie na 3 części - Zbieractwa, Bojowe i Różne. Zaczniemy po kolei

Umiejętności zbieractwa:

1. Górnictwo   (komenda /górnictwo albo /mining)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez wydobywanie kilofem glowstone, netherrack, sandstone, stone, ruda wegla, ruda redstone, obsydian, ruda żelaza, ruda lazurytu, 
ruda złota, ruda diamentu,

użycie: aby ta umiejętność działała, trzeba trzymać w ręce kilof (dowolony)

opis: umiejętność posiada 1 aktywny skill i 4 pasywne:

    - (aktywny) super łamacz: Gdy umiejętność jest aktywna, szansa na podwójny drop zmienia się w szansę na potrójny drop. Ponadto kilof,
którym kopiesz zyskuje dodatkowe 3 poziomy wydajności na czas trwania skilla, ale niszczy się też 3x szybciej. Czas trwania to 2 sekundy +1 sekunda
co 50 poziomów.

    - (pasywny) szansa na podwójny drop: zwiększa szansę na podwójny drop o 0.1% na każdy poziom (max 100% na 1000 lv)

    - (pasywny) szybki kopacz: zmniejsza straty w wydobyciu po wybuchu TNT (1 ranga co 125 poziomów)

    - (pasywny) większe bomby: nie ma czegoś takiego

    - (pasywny) mistrzostwo w posługiwaniu się materiałami wybuchowymi: zmniejsza obrażenia od TNT. (na 500 poziomie ustawia się na 25%, a potem
       rośnie aż do 100% na 1000 poziomie. Nie działa na eksplozje creepera!


2. Kopanie   (komenda /kopanie albo /excavation)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez wydobycie łopatą trawy, ziemi, piasku, żwiru i bloków gliny.

użycie: aby ta umiejętność działała, trzeba trzymać w ręce łopatę (dowoloną)

opis: umiejętność posiada 1 aktywny skill i 1 pasywny:
    
    - (aktywny) miażdżące wiertło: Gdy umiejętność jest aktywna, drop rzadkich itemów jest potrójny, łopata dostaje 3 dodatkowe poziomy
       wydajności ale niszczy się 3x szybciej i exp dla tej umiejętności jest potrojony. Czas trwania to 2 sekundy +1 sekunda co 50 poziomów.

    - (pasywny) łowca skarbów: co 125 można dropnąć nowe "skarby". Są to rzadkie itemy, które dają bardzo dużo expa dla tej umiejętności.


3. Ścinanie Drzew   (komenda /scinanie-drzew albo /woodcutting)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez wydobycie wszelkiego rodzaju drewna oraz liści.

użycie: aby ta umiejętność działała, trzeba trzymać w ręce siekierę (dowoloną)

opis: umiejętność posiada 1 aktywny skill i 2 pasywne:

    - (pasywny) dwukrotny drop: Zwiększa szansę na dropnięcie podwójnej ilości z drewna które nie zostało postawione przez gracza.
       Szansa zwiększa się o 0.1% na poziom (max 100% na 1000 lv)

    - (pasywny) dmuchawa do liści: Dostępne od 100 poziomu: Wydobywając liście siekierą są one niszczone natychmiast.

    - (aktywny) powalacz drzew: Gdy umiejętność jest aktywna, drzewa podczas ścinania runą na ziemię, tak jakby drzewo upadało na bok. 
       Czas trwania to 2 sekundy +1 sekunda co 50 poziomów.


4. Rybactwo   (komenda /rybactwo albo /fishing)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez wyłowienie ryb.

użycie: aby ta umiejętność działała, trzeba trzymać w ręce wędkę (dowoloną)

skille:
    - łowca skarbow: pozwala wyławiać niewyławialne przedmioty w standardowym minecrafcie.

    - magiczny łowca: pozwala wyławiać przedmioty które są zenchantowane. Na początku jest na to 5%, rośnie o 5% co 200 poziomów (max 25% od 800 lv)

    - lodowe łowienie ryb: umożliwia łowienie ryb na biomie lodowym. Niezweryfikowane na syberii. Od poziomu 50.

    - master angler: Pozwala dwukrotnie skorzystać z podwojenia szansy na złapanie ryby (domyślnie można raz). Od poziomu 125.

    - dieta rybaka: zwiększa ilość głodu zregenerowanego na skutek jedzenia ryb, +1 punkt głodu co 200 leveli (max +5)

    - wytrząsanie: Pozwala wytrząsać przedmioty z potworów. Działa podobnie do nieuzbrojonego, ale tylko na potwory. 
      Szansa to 15%, zwiększa się o 15% na każde 200 poziomów. (max do sprawdzenia)

5. Zielarstwo   (komenda /zielarstwo albo /herbalism)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez wydobywanie kaktusów, czerwonych i brązowych grzybów, trzciny cukrowej, pszenicy, arbuzów, dyni, mleczy, maku, brodawki,
lili wodnej i pnączy.

skille:
    - (pasywny) Podwójny drop: Daje szansę na podwójny drop. Szansa zwiększa się o 0.01% co poziom (max 100% od 1000 lv)

    - (aktywny) Zielone życie: Skill aktywuje się klikając PPM podczas trzymania w ręce motyki. Gdy skill jest aktywny, zamiast szansy na
       podwójny drop szansa jest potrójna, można zamieniać dirta w trawę, cobbla w zamszony cobbel i kamienną cegłę w zamszoną kamienną cegłę.
       Każda zamiana kosztuje 1 nasiono.

    - (pasywny) Zielony palec: automatycznie ponownie zasadza rośliny po zebraniu. Szansa zwiększa się o 0.066% na poziom. 
      (max 100% od 1500 lv)

    - (pasywny) Dieta Farmera: Co 200 poziomów zwiększa wartość zregenerowanego głodu jedząc produkty roślinne/warzywa o 1 (max +5)

    - (paswyny) Szczęście Hylian: daje szansę na znalezienie rzadkich itemów, szansa rośnie o 0.01% na poziom (max 10% od 1000 lv)

    - (pasywny) Grzybny Palec (Shrum Thumb): Daje szansę na rozprzestrzenienie mycelium, szansa rośnie o 0.033% na poziom (max 33% od 1000 lv)



Umiejętności Bojowe:

1. Łucznictwo   (komenda /lucznictwo albo /archery)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez zabijanie potworów/graczy z łuku.

użycie: aby ta umiejętność działała, podczas walki trzeba trzymać w ręce łuk (dowolony)

opis: umiejętność posiada 3 pasywne skille:

    - oszołomienie: gdy cel zostanie oszołomiony, jego głowa odwraca się tak aby patrzyła na sufit i nadany jest efekt nudności na 6 sekund.
      szansa rośnie o 0.05% na każdy poziom (max 50% od 1000 lv)

    - odzyskanie strzał: daje szansę na odzyskanie strzał z martwego ciała, każdy poziom dodaje 0.1% szansy na odzyskanie (max 100% na 1000 lv)
      przy niezwykle łatwo dostępnych łukach z enchantem infinity umiejętność jest zbędna

    - dodatkowe obrażenia: zwiększa podstawowe obrażenia z łuku o +0.2% na poziom (max +200% od 1000 lv)

2. Topory   (komenda /topory albo /axes)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez zabijanie potworów/graczy z toporka.

użycie: aby ta umiejętność działała, podczas walki trzeba trzymać w ręce topór (dowolny)

opis: umiejętność posiada 1 aktywny skill i 4 pasywne:

    - (aktywny) łamacz czaszek: gdy umiejętność jest aktywna, zadaje obrażenia obszarowe równe 50% wartości obrażeń pojedynczego celu 
      wszystkim celom w zasięgu 0.5 kratki, czas trwania to 2 sekundy + 1 sekunda co 50 poziomów
        aktywacja: kliknięcie na dowolny blok ppm trzymając topór w ręku

    - (pasywny) mistrzostwo posługiwania się siekierą: co 50 poziomów zwiększa podstawowe obrażenia od topora o +0.5 (max +2 na 200 lv)

    - (pasywny) trafienie krytyczne: daje szansę na zadanie podwójnych obrażeń podczas ataku, szansa zwiększa się o 0.05% na poziom
      (max 37,5% na 750 lv)

    - (pasywny) wstrząs od zbroi: zadaje dodatkowe obrażenia dla pancerza celu (+0.02 na poziom, brak ograniczenia)

    - (pasywny) cios krytyczny: zadaje dodatkowe obrażenia (+2) dla nieopancerzonych celów, szansa to zawsze 25%, dodany jest efekt knockback 1

3. Miecze   (komenda /miecze albo /swords)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez zabijanie potworów/graczy z miecza.

użycie: aby ta umiejętność działała, podczas walki trzeba trzymać w ręce miecz (dowolny)

opis: umiejętność posiada 1 aktywny skill i 2 pasywne:
    - (aktywny) ząbkowy atak: gdy umiejętność jest aktywna, każdy atak z miecza powoduje krwawienie celu, i dodatkowo zadaje 25% obrażeń
      obszarowych (promień 1 kratka) dla wszystkich stojących w zasięgu promienia. Długość trwania umiejętności to 2 sekundy + 1 sekunda co 50 poziomów
        aktywacja: kliknięcie na dowolny blok ppm trzymając miecz w ręku

    - (pasywny) kontratak: oddaje celowi 50% wartości otrzymanych obrażeń ignorując pancerz, szansa zwiększa się o 0.05% na poziom 
      (max 30% na 600 lv)

    - (pasywny) krwawienie: normalny atak mieczem ma szansę sprawić, że przeciwnik będzie krwawił. Szansa zwiększa się o 0.1% na poziom
      (max 75% na 750 lv)
    
    - Czym w ogóle jest krwawienie? gdy przeciwnik krwawi, co 2 sekundy dostaje obrażenia od krwawienia (4), redukowane przez zbroję.
      Długość krwotoku to zazwyczaj 6 sekund (3x obrażenia)

4. Oswajanie   (komenda /oswajanie albo /taming)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez gdy twój oswojony wilk zabije innego lub potwory. Albo podczas oswajania zwierząt.

opis: umiejętność pozwala przywołać zwierzęta, które będą się zachowywały jak zwykłe moby.
    Najbardziej przydatnym zwierzęciem do przywołania jest wilk, który pomaga aktywnie w walce.
    
    Aby przywołać wilka, należy kucnąć i kliknąć LPM trzymając 10 kości w ręce.

skille:
    
    - brutalność: daje szansę na cios krytyczny wilka, który powoduje krwawienie celu. Krwawienie trwa 4 sekundy i zabiera łącznie 4hp. 
Całkowicie ignoruje pancerz. Szansa zwiększa się o 0.1% na poziom (max 100% od 1000 lv)

    - serwis fast food: daje 50% na uleczenie się wilków podczas ataku. Wartość leczenia nie jest znana. Dostępne od poziomu 50.

    - grube futro: wilk otrzymuje połowę obrażeń i teleportuje się do gracza gdy znajdzie się niebezpiecznie blisko lawy.
      Dostępne od poziomu 250.

    - święty pies (holy hound nieprzetłumaczone): wilki zamiast otrzymywać obrażenia od trucizn i magii są leczone z taką samą skutecznością.
      Dostępne od poziomu 375.

    - wstrząso-odporny: wilk otrzymuje 1/10 obrażeń na skutek wybuchów.
      Dostępne od poziomu 500.

    - zaostrzone pazury: zwiększa podstawowe obrażenia wilka o 4hp (razem z tym skillem jest już 10hp czyli 5 serc).
      Dostępne od poziomu 750.

5. Nieuzbrojony (komenda /nieuzbrojony albo /unarmed)

Jak zdobyć lv umiejętności: Przez zabijanie potworów/graczy z ręki.

użycie: aby ta umiejętność działała, podczas walki nie można trzymać w ręce ŻADNEGO przemdiotu

opis: umiejętność posiada 4 pasywne skille i 1 aktywny:
    - (aktywny) berserk: gdy umiejętność jest aktywna, gracz porusza ręką o 50% szybciej i zadaje nią 50% więcej obrażeń, czas umiejętności
      zależy od poziomu, na początku trwa 2 sekundy, i co 50 poziomów czas zwiększa się o sekundę.
        aktywacja: kliknięcie na jakiś blok ppm

    - (pasywny) rozbrojenie: pozwala wytrącić przeciwnikowi item trzymany w ręce, tak jakby on wcisnął Q i go upuścił
      Szansa rośnie o 0.033% na każdy poziom (max 33% od 1000 lv)

    - (pasywny) żelazny chwyt: daje szansę na unikniecię bycia rozbrojonym, szansa rośnie o 0.1% na każdy poziom (max 100% na 1000 lv)

    - (psywny) odbicie strzały: pozwala całkowicie uniknąć obrażeń od strzał wypuszzonych z łuku. Szansa rośnie o 0.05% na poziom
      (max 50% na 1000 lv)

    - (pasywny) styl żelaznego ramienia: zwiększa obrażenia spowodowane przez atak ręką, +1 obrażeń co każde 50 poziomów, (max +8 na 400 lv)



Różne umiejętności:

1. Akrobatyka   (komenda /akrobatyka albo /acrobatics)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez skakanie z dużych wysokości (powyżej 4 kratek).

opis: umiejętność ta posiada 3 pasywne skille:
    - przewrót: redukuje obrażenia od upadku, każdy poziom dodaje +0.1% (max 100% od 1000 lv) szans na całkowitą redukcję obrażeń od upadku

    - łągodny przewrót: działa tak samo jak przewrót, ale szanse zwiększają się o 0.2% na poziom (max 100% od 500 lv)
      jednak aby ta umiejętność zadziałała, podczas upadku trzeba mieć wciśnięty shift do momentu wylądowania.

    - unik: dodaje szansę na redukcję obrażeń o 50%, każdy poziom dodaje +0.025% szans na unik (max 20% od 800 lv)
      przydatne do pvp, może czasem uratować skórę

2. Alchemia   (komenda /alchemy)

Jak zdobyć lv umiejętności: Przez tworzenie mikstur.

skille:

    - Kataliza (Catalysis): Od 100 poziomu zwiększa szybkość wędzenia składników włożonych do statywu alchemicznego. 
      Szybkość rośnie o 0.225% na poziom zaczynając od 100. (max 400% szybkości od 1000 lv)

    - Mikstury: Co 125 poziomów dostępne są nowe rangi w ważeniu mikstur. Każda nowa ranga odblokowuje dwa lub jeden dodatkowy potion, który
      można robić.
    Od poziomu 125:
        - Pośpiech         (marchewka)
        - Zmęczenie         (kulka szlamu)
    Od poziomu 250:
        - Absorpcja        (kwarc)
        - Skok            (muchomor)
    Od poziomu 375:
        - Hp boost        (jabłko)
        - Głód            (zgniłe mięso)
    Od poziomu 500:    
        - Nudności        (grzybek)
        - Ślepota        (czarny atrament)
    Od poziomu 625:
        - Sytość        (fern - mała sadzonka sosny - niestety niedostępne na sb)
    Od poziomu 750:
        - Obumieranie        (zgniły ziemniak)
    Od poziomu 875:
        - Rezystancja        (złote jabłko - refil)

3. Naprawa (komenda /naprawa albo /repair)

Jak zdobyć lv umiejętności: Poprzez naprawianie swoich zepsutych (nie do końca) rzeczy. Chodzi tutaj głownie o uzbrojenie i narzędzia.

skille:
    - Naprawa Diamentu: Pozwala naprawiać diamentowe przedmioty (od 50 lv)

    - Mistrzostwo Napraw: Zwiększa wartość naprawionej wytrzymałości, rośnie o +0.2% na poziom (max +200% na 1000 lv)

    - Odzyskiwanie: Pozwala odzyskać materiały, z których zrobione są narzędzia/pancerze/bronie (od 600 lv)

    - Kowalstwo ezoteryczne: Zapobiega utracie enchantów podczas naprawy magicznych przedmiotów. Nowa ranga co 125 poziomów (max 8 od 1000 lv)

4. Przetapianie (komenda /przetapianie)

Jak zdobyć lv umiejętności: Przez przetapianie w piecu.

opis: umiejętność ta jest średnią arytmetyczną z górnictwa i naprawy.

skille:
    - wydajność paliwa: zwiększa wydajność paliwa w piecu, mnożnik + x0.25 czasu dla paliwa co poziom (max mnożnik to x4 od 1000 lv)

    - drugie przetopienie: daje szansę na podwójne przetopienie materiału w piecu. +0.01% co poziom (max 100% od 1000 lv)

    - mnożnik expa: zwiększa ilość expa który się dostaje po wyjęciu produktów z pieca. +0.4% co poziom (max +400% od 1000 lv)

    - flux mining: Szansa na natychmiastowe przetopienie rudy po wydobyciu. Wymaga specjalnego kilofa (flux)
      +0.1% szansy na poziom (max 33% od 333 lv)



I to by było jak narazie wszystko w tym poradniku, kto wie może z czasem zostanie coś dodane bo jak wiadomo mcmmo to jest duży plugin, w którym zdarzy się coś przeoczyć.
Chciałbym jeszcze dodać, że tutaj sa zebrane informacje z własnego doświadczenia, jak i z innych poradników. Nie zostaje mi nic innego jak wam życzyć miłej zabawy
z MCMMO! :)
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Poradnik do spleef Matijasso 0 136 05 Aug 18, 22:10
Ostatni post: Matijasso
  Poradnik do /elytra Matijasso 0 154 05 Aug 18, 00:05
Ostatni post: Matijasso

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości